Bir mektup...

 

                   Cep telefonum çaldı... Nilgün’ dü arayan... İzmir kitap fuarında karşılaşmıştım... ben yaşlarda, durumu da benzer... yaşamış yani enine boyuna... pisliği de güzelliği de... Arkadaş olduk... fuara gelirken mutlaka meyve suyu... bir şeyler getiriyordu bana... Ege Üniversitesi İngiliz Dilinde hoca... telefon da bir tercüme konusunda fikir sormaktaydı... mail göndermiş... aşağıda elektronik mektup’ u...

 

                  SEVGİLİ YENİ ARKADAŞIM NESRİN, ...........YAKLASIK BES AYDIR BIR FELSEFE KURSUNA GIDIYORUM. DERNEK STATUSUNDE GONULLULERIN CALISTIGI BIR YER.

 

                  KUTUPHANE BULTENI CIKARTMA KONUSUNDA GONULLU OLDUM VE ANA TEMA ILKBAHAR. BU KONUDA BOTTICELLI NIN ILKBAHAR TABLOSUNUN ALTINA BIR YAZI YAZMAK BANA KALDI. ESKI DERNEK DERGILERINDEKI ISPANYOLCADAN TURKCEYE CEVRILMIS KOTU CEVIRI METINLERI VE INTERNET DEKI AGIR INGILIZCE METINLERDEN CIKARTABILDIGIM YORUM EKTE.

 

                OKURA VERMEK ISTEDIGIM SUYDU. ONUNLA BIRLIKTE SANKI RESMIN ONUNDEYIZ VE REHBER BIZE ANLATIYOR. ANCAK CUMLELERIN "TENSE" SORUNLARI KARSISINDA KARARSIZ KALDIM. YARDIM İSTİYORUM. CEVABINI BEKLIYORUM.. ........

 

                   GORUSURUZ. GAZIANTEP’ E GELECEGIM INSALLAH... ESKISEHIR DE KITAP FUARI VAR 15 MAYIS GIBI? KATILACAKMISIN?............................ NILGUN ..... tercümeye baktım... düzeltmeleri yapabildiğimce yaptım ve sana gönderiyorum şimdi...

Nesrin

 

                     BOTTİCELLİ' NİN İLKBAHAR TABLOSU GIRECEK Doğa ve insan ressamın elinde nasıl da yeniden biçimleniyor. Bu büyülü dünyaya biraz sonra çıkacağımız yolculuk öncesi isteyenler yanlarına Platon’ un gözlüklerini alabilir elbette...

 

                    Ünlü Rönesans ressamı Botticelli’ nin baş yapıtı “İlkbahar” ı görmek üzere Galleria da Uffizi’ deyiz. Rehberimiz 1945' den bu yana edinilen belgeler ve çalışmalar ışığında, bu resmin, İtalyan Rönesansını sarsan tüm Eflatuncu ve Yeni Eflatuncu hareketin bir sentezi olduğunu söyledi ve şöyle devam etti:

 

                 “Resmi yorumlarken sağdan sola doğru bakacağız." En sağda su perisi Cloris’ i yakalamaya çalışan mavimsi İlkbahar rüzgarı Zefir’ i bir erkek figür olarak görüyoruz. Burada rüzgarın itici gücü aşk`ın gücüdür. Zefir’ e yakalanmamaya çalışan Cloris, çiçek tanrıçası Flora’ ya dönüşmekte ve onu takip eden güç aynı zamanda çiçeklere de hayat vermekte. Burada Zefir Karma’ yı temsil ediyor. Cloris, Saf Tin’ in ve aynı zamanda kış soğuğunun simgesi. Tohum’ un kış toprağı tarafından yakalanması, Ruh’ un maddi beden tarafından yakalanışına benzemektedir. Tanrıça Floris İlkbahar’ dır. Cloris ile aynı ruh’ tur ama çiçeklenmiştir ve dolup taşan çiçekleri, elleri boş olanlara vermektedir. (Simyacılara göre kurşunu tinsel altına dönüştürmek için için en uygun zaman İlkbahar’ dır).

 

                             Resmin merkezinde Venüs’ ü görüyoruz. Aşk Tanrıçası; geçmişi, şimdiyi ve geleceği yöneten merkezi noktadadır. Herkesin bilinç seviyesine ve ihtiyacına göre şekillendirilen Eflatuncu Aşk’ tır. Bu “cennet” görüntüsü içerisinde Venüs, İncil’ in iyilik ve kötülük ağacı olarak gösterdiği yeri işgal eder. Venüs’ ün solunda, kutsadığı üç güzel dans etmektedir. Sağdaki Pulchrito; "Güzelliği" ortadaki Castitas; "İffet’ i" ve soldaki Voluptas; "zevk ve zevk düşkünlüğünü" temsil etmekte. "Zevk ve İffet" güzellikle birleşirken "estetiği" mutluluğun etik bir biçimi olarak değerlendiren "Eflatuncu" anlayışı yansıtır. Tanrıların en yaşlısı Eros gökten alevli bir okla Castitas’a nişan almaktadır. Eros her şeyi harekete geçiren büyük güçtür. Aşk' ın bu gücü ile alev alan "İffet" sırtını dünyaya dönmüş ve bakışlarını Tanrı Hermes-Merkür’e, efendisine yöneltmiştir. İffet; çiçeklenmiş ruhun ve İlk bahar’ ın zevk düşkünlüğünü kabul etmeyecektir. Kendisini aşikar olanın ölümüne, büyük bilgeliğe taşıyacak olanı seçecektir. Bu doğu’ da Nirvana olarak adlandırılır. Resimdeki ikinci erkek figür Tanrıların gözcüsü Merkür, Zefir’ in kış soğuğuna yönelttiği sıcak aşk rüzgarını, insanlığın umutlarıyla birleştirerek Tanrılara giden kapıyı açıyor. Ressam hakkında daha fazla bilgi edinmek için: artist-biography.info/artist/sandro_botticelli veya artchive.com/ftp_site.html internet adreslerini ziyaret edebilirsiniz ASAGIDA BASKA BI YAZI VAR. SOLUNDA NEHRİ SİSTE GECMEGE CALISAN BI DAGCI VAR ONUDA GONDERMEGE CALISIRIM BEN CIZDIM PAINT PROGRAMINDA. Sisler içindeki bir nehri geçmeye çalışırken, bir sonraki adımınızı atacağınız taşı görene kadar bekleyebilir-ki sabırla beklemek bir erdemdir (*) biliyorsunuz; veya nehrin güzelliğini yaşayabilirsiniz-ki cesaret de bir erdemdir. Yolculuk hepimiz için ne kadar da farklı anlamlar taşıyor. Hep doğayla iç içe onun bir parçası olduğumuzu unutmadan... yorulmadan... bıkmadan... mevsimler gibi... yinelenerek ve yenilenerek yaşayabiliyoruz... ne mutlu! Şimdi mevsimlerden Bahar! Yeniden uyanmak, dünyaya eskiden nasıl baktığımızı unutup yeniden bakmayı öğrenmek zamanı.

Paylaş: